loading...
مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام)

icon200.jpg

عموما "فرار" در ذهن ما نشانه ضعف و ناتواني است و البته غالبا هم همين طور است. * فرار از قبول مسئوليت، * فرار از انجام وظايف شخصي و اجتماعي، * فرار از پذيرش حرف حق، * فرار از ميدان جنگ و بسياري ديگر از فرارها نشانه ناتواني و کمبود قدرت، آگاهي و مسئوليت پذيري است و همواره توصيه مي شود که بايد استقامت نمود و ميدان را ترک نکرد. اما اگر دقت کنيم علت ناپسند بودن همه فرارها اين است که با فرار، گوهر ارزشمندي را از دست مي دهيم. مثلا کسي که از قبول مسئوليت فرار مي کند، گوهر تعهد و اعتماد به نفس را از دست مي دهد و آنکه از پذيرش حرف حق فرار مي کند گوهر "حق پذيري و جوانمردي" را از دست مي دهد. در اين ميان فراري هست که با آن فرار نه تنها چيز ارشمندي را از دست نمي دهيم بلکه گوهر بسيار بسيار قيمتي را بدست مي آوريم و آن "فرار از گناه" است. بله شيطان هاي جنّي و انسي همواره دامهايي بر سر راه ما مي گسترانند و تلاش مي کنند ما را خام کنند و آرام آرام ما را به لبه پرتگاه گناه و نافرماني خداي مهربان سوق داده و در يک لحظه غفلت ما را به داخل پرتگاه سقوط دهند. پس هرگاه احساس کرديم يک محفل، يک جشن، يک پارتي، يک شغل، يک تفريح، يک معامله و يا يک دوستي، در حقيقت دامي از دامهاي شيطان است و ما توان حفظ محيط که نه! حتي توان حفظ خودمان را از آلودگي به گناه نداريم بايد به قول قديمي ها دو پا داريم دوپا هم قرض کرده و با تمام توان از محيط گناه فرار کنيم. اين فرار مبارک، دستاوردهاي خوبي دارد، پاکي، موفقيت در نبرد با شيطان و بالاخره جلب رضاي خداوند از مهمترين آثار اين فرار است. قرآن کريم در سوره مبارکه يوسف اشاره مي فرمايد که چگونه يوسف پاک از آلوده ترين و خطرناکترين دامهاي شيطان گريخت و اجازه نداد با سهل انگاري، ديربه هم گشتن و ترديد و شک کاري اتفاق بيافتد که شيطان کام روا گردد. هنگاميکه يوسف با مقامت سرسختانه همسر عزيز مصر مواجه شد و نتوانست با موعظه و نصيحت او را از سرمستي هوسراني، به خود آورد احساس کرد اگر بيش از اين در آن لغزشگاه بماند خطرناک است و بايد خود را از آن محل دور سازد لذا در آيه 25 سوره يوسف مي فرمايد: "با سرعت به سوي درِ کاخ دويد تا در را باز کند و خارج شود. همسر عزيز نيز بي تفاوت نماند، او نيز به دنبال يوسف به سوي در دويد تا مانع خروج او شود. و به اين ترتيب يوسف با فرار از محيط گناه با عمل به خداي مهربان اعلام کرد که دوست دارد پاک باشد و خداوند هم او را ياري کرد.نه تنها او را از گناه نجات داد بلکه او را به عزت و عظمتي بي نظير رساند.

آري جايي که بايد فرار را بر قرار ترجيح داد، زمينه گناه است.

منبع: حبل المتین

محبان ولایت بازدید : 73 شنبه 03 آبان 1393 نظرات (0)

دیباچه ی عشق و عاشقی باز شود ، دلها همه آماده ی پرواز شود ، با بوی محرم الحرام تو حسین ، ایام عزا و غصه آغاز شود. فرا رسیدن ایام محرم پیشاپیش بر عاشقان سالار شهیدان تسلیت باد.

10603695_719443801460213_1741337624441015496_n.jpg

سعید فغان-سایبری بازدید : 67 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

7cdd8c09f9f72fd300df4b9c34ffc94f.jpg

بسم رب الزهرا


کبوتر دلم هوای آسمان حرم کرده... مدتی است که کنج قفس چشم به راه دعوتت هستم . منی که جلد مهربانی های توام چگونه می توانم در هوایی جز هوای حرمت پر و بال باز کنم... چگونه می توانم آب

و دانه خور حریمی جز حریم تو باشم . ببین که سنگ روزگار بال های مرا شکسته و راه پر پروازم را بسته... مخواه که دور از تو کنج قفس دلتنگی کز کنم . رخصت پرواز بده... رخصت بال زدن گرد گنبد طلایی ات،

بگذار تا بال بگیرم در آسمان آبی بارگاهت و نفس بکشم با عطر مهربانی ات...

مرغ دلم پر می زند گِرد ضریح و گنبدت

در سینه ام عشق تو و در سر هوای مرقدت

کنج قفس تنگ آمدم ، راضی مشو بر دوری ام

بگذار بال و پر زنم تا آســـمان مشهدت

هوای حریم تو و هوای حرم خواهرت دیوانه تر میکند دل دیوانه ام را... باید کوله ی عاشقی ام را پر کنم از دلتنگی هایم ، شاید راضی شوی به رسیدنم... دوری ات بغض شده در گلوی من و اشک در چشم هایم...

دلم گوشه ای میخواهد دنج در صحن انقلاب ، میخواهم خلوتی داشته باشم با خودت... بعد آرام و سر به زیر بیایم و دخیل ببندم اشک های چشمم را بر پنجره فولادت و این چشم ها را تا همیشه وقف

تو کنم... این اشک ها را تا همیشه وقف تو کنم... سر بگذارم روی شبکه های پنجره فولاد و لطف ومهربانی ات را در آغوش بکشم... من محتاج عطوفت توام شاهِ خراسان، میشود بازهم مرا راهی حرم کنی...؟

دلتنگ تو اَم شاه خراسان نظری کن

بر چشم تر و حال پریشان نظری کن

من لایق دیدار شما نیستم اما

ای صاحبِ خانه ، تو به مهمان نظری کن

 

منبع:وبلاگ خون شهدا

سعید فغان-سایبری بازدید : 85 سه شنبه 04 شهریور 1393 نظرات (0)
        freefree
 
خداوند در مورد قرآن و باران، هر دو تعبير به «نزول» نموده است، بين اين دو مشابهت ‏هايى است كه ذكر مى‏كنيم:
الف) هر دو از آسمان نازل مى‏شوند. «و أنزلنا من السّماء ماءً»(137)
ب) هر دو طاهر و مطهّرند. «ينزّل عليكم من السّماء ماءً ليطهّركم»(138)، «ربّنا وابعث فيهم رسولا... يعلّمهم الكتاب و الحكمة و يزكيّهم»(139)
ج) هر دو وسيله‏ى حياتند. «دعاكم لِما يحييكم»(140)، «لنحيى به بلدة ميتا»(141)
د) هر دو مبارك و مايه‏ى بركت‏اند. «و هذا كتاب أنزلناه مبارك»(142)، «و نزّلنا من السماء ماء مباركاً»(143)
ه) قرآن چون باران، قطره قطره و آيه آيه نازل شد. (نزول تدريجى)
138) انفال، 11.
139) بقره، 129.
140) انفال، 24.
141) فرقان، 49.
142) انعام 92.
143) ق 9.
سعید فغان-سایبری بازدید : 59 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)

         دانلود فیلم با لینک مستقیمدانلود فیلم با لینک مستقیم

در قرآن آیات متعددى است كه از روح و روان دشمن و از عمق كینه‏ هاى او پرده بر مى‏دارد و بیان مى‏كند كه دشمن براى اهل ایمان چه آرزوهایى دارد، از جمله: 
1. دشمن براى ما سختى و دردسر مى‏خواهد و با هر نوع پیشرفت و رفاه ما مخالف است. «ودّوا ما عَنِتُّم»(آل‏عمران، 118.) («عَنِت» به معناى دردسر است) 
2. دشمن براى ما غفلت مى‏خواهد، غفلت از سرمایه‏ها، قدرت‏ها و امثال آن. «ودّ الّذین كفروا لو تغفلون»(نساء، 102.) بنابراین، هر سخن و برنامه و حركتى كه مسلمانان را غافل كند، گامى در جهت اهداف و خواسته‏هاى دشمن است. 
با هوشیارى باید از امكانات نظامى و اقتصادى حفاظت كرد. «ودّ الّذین كفروا لو تغفلون عن أسلحتكم و أمتعتكم»(نساء، 102.) 
غفلت امّت اسلامى حمله غافلگیرانه و شبیخون دشمن بى‏دین را در پى خواهد داشت. «فیمیلون علیكم میلةً واحدة» 
3. دشمنان آرزو مى‏كنند تا شما از دین و مكتب خود دست بردارید. «ودّوا لو تكفرون»(نساء، 89.) و اگر به این آرزو نرسند، لااقل براى شما آرزوى تسلیم و سازش دارند. «ودّوا لو تدهن فیدهنون»(قلم، 9.) یعنى دوست دارند شما با آنان مداهنه كنید تا آنان نیز با شما مداهنه كنند. این نمونه‏اى از آرزوهاى دشمن است. 
آنان دوست ندارند كه ببینند مسلمانان صاحب پیامبرى بزرگ، كتابى بى تحریف و چشم اندازى وسیع هستند به گونه‏اى كه مكتب آنان بر تمام ادیان غالب شود و با تمام تبعیضات نژادى، اقلیمى، زبانى، خرافات، تحریفات، عوام فریبى‏ها مبارزه كند. آرى، دشمن براى شما هیچ خیرى نمى‏خواهد. «ما یودّوا الّذین كفروا من أهل الكتاب و لا المشركین أن ینزّل علیكم من خیر من ربّكم»( بقره، 105.) 
دو نكته مهم از این آیه استفاده مى‏شود؛ 
یكى این‏كه در این حقّه و كینه و روش مبارزه، گاهى اهل كتاب و مشركان، همفكر و همدست هستند. 
نكته دیگر آنكه دشمنان حتى از رسیدن مقدار كمى خیر به شما ناراحتند. «من خیر» ولى حسادت حسودان هیچ اثرى در اراده و لطف خدا ندارد. خداوند به هركس كه حكمتش اقتضا كند، هر چه بخواهد مى‏دهد. «و اللّه یختصّ برحمته من یشاء»

محبان ولایت بازدید : 85 چهارشنبه 11 تیر 1393 نظرات (0)

ali532.jpg

قاعده روزگار جوانی

احـساسات دوران جوانى مساوی است با داشتن دوست و دوستی کردن. اما همین دوستی کردن برای خود راه و رسمی دارد که اگر بخواهی خلاف قاعده عمل کنی حتماً بازنده می‌شوی.

***

امام علی (علیه‌السلام) در توصیه ای شنیدنی به جوانان برای داشتن دوستی پایدار مـیـانـه روى در رفـاقـت را پیشنهاد کرده و می‌فرمایند: «با دوست مورد علاقه‌ات به مدارا اظهار دوستى کن، شاید روزى دشمنت گردد و در اظـهار بى مهرى به کسى که بر او خشم گرفته اى مدارا کن، چه بسا مـمـکـن است دوستت گردد.
اگـر خـواسـتـى رابطه‌ات را با برادرت قطع کنى، راهى را برایش بـگذار که اگر روزى خواست برگردد، راه بازگشت داشته باشد. 
اگـر رفیقت امساک ورزید، تو بذل و بخشش داشته باش و هـنگام فاصله گرفتن او، تو نزدیک شو و هنگام سخت گیرى او، نرمش داشـتـه باش و هنگام ارتکاب گناه و خط، عذرش را بپذیر. 
 
خیرخواهی‌ات را به دوستت خالص کن، خواه خوش آیند دوستت باشد و خواه خوش آیند او نباشد.
اما در همه ایـن موارد موقع شناس باش و بر حذر باش از این که آن چه گفته شد در غـیـر محلش قرار دهى یا درباره کسى که اهلیت ندارد به انجام برسانى.» ( نهج البلاغه، نامه ۳۱)
محبان ولایت بازدید : 61 شنبه 03 خرداد 1393 نظرات (0)
محبان ولایت بازدید : 82 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
محبان ولایت بازدید : 109 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تبادل لینک رایگان

هرگز. در قرآن مى‏خوانیم؛ علم چند نوع است و هر كدام حكمى دارد: 
الف) علم مفید. 
ب) علم مضرّ. 
ج) علمى كه ن‏ه مفید است و نه‏مضرّ. 
براى فراگیرى علم مفید، موسى به دنبال خضر به سیر و سفر مشغول مى‏شود و پس از پیدا كردن استاد به او مى‏گوید: آیا اجازه مى‏دهى تا تو را همراهى كنم و از علومى كه آموخته‏اى آنچه مایه‏ى رشد است به من بیاموزى؟ «هل اتّبعك على أن تُعلِّمَنِ ممّا عُلِّمتَ رُشدا»(كهف، 66.) 
در آیه‏ ى 259 سوره ‏ى بقره مى‏خوانیم كه عُزیر پیامبر، سوار بر الاغى شد و عازم سفر گردید و از كنار روستاى مخروبه‏اى گذشت از خدا پرسید: چگونه مردگان این قریه را زنده خواهى كرد؟ خداوند جان او را گرفت و پس از مدّتى او را زنده كرد. آنگاه از او پرسید: چه مدتى است كه اینجا مانده‏اى؟ گفت: یك روز یا قسمتى از روز. 
خداوند به او فرمود: تو صد سال است كه در اینجا بوده‏اى، به نوشیدنى و غذایت كه همراه داشتى نگاه كن كه با گذشت صد سال تغییر نیافته و به الاغ خود نگاه كن كه چگونه متلاشى شده است. اكنون به استخوان‏هاى الاغ بنگر كه چگونه آنها را به هم پیوند مى‏دهیم و بر آن گوشت مى‏رویانیم. 
از این ماجرا مى‏فهمیم كه علم مفید و دریافت حقیقت به قدرى ارزش دارد كه انسان بزرگى همچون حضرت عزیر صدسال مى‏میرد كه نكته‏اى بفهمد و میزان علم خود را با تجربه و پرسیدن بالا ببرد. 
چنانكه نمونه‏ى دیگر آن در آیه‏ى 260 سوره‏ى بقره نیز آمده است كه خداوند براى اطمینان قلب حضرت ابراهیم، او را به مشاهده حسى از طریق كشتن چهار پرنده (طاووس، خروس، كبوتر و كلاغ) و مخلوط كردن گوشت آنها و قرار دادن هر تكّه‏اى از آن بر سر چند كوه و سپس به اسم فراخواندن و جمع شدن ذرات هر یك بر جاى خود، فرمان مى‏دهد. 

محبان ولایت بازدید : 59 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (1)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ((نویسندگان سایت))

    سعید فغان اوغانی

    محمد حسن جواد زاده

    امیررضا ایزدی

    مهدی هاشمی

    علی رضا قانعی

    محمد مهدی حاجیوند

    سعید حنفی

    سعید دهقان

    عباس صباحی

    مهدی رحمانی 

    علی رضا رجالی

    احمد علی حقیقی

    حسین جواد زاده

    مهدی جهانگیری

    حسین کریم آبادی

    میثم طحانیان

    علی رضا اسعدی 

    سعید متاجی

    علی افضلی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 32
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 93
  • بازدید کلی : 14,131
  • کدهای اختصاصی
    کد پیغام خوش آمدگویی

    حدیث

    پخش زنده حرم Begin WebGozar.com Poll code -->
    روزشمار محرم عاشورا وصیت شهدا

    قالب وبلاگ

    دریافت کد حدیث تصادفی

    مهدویت امام زمان (عج) تماس با ما

    کد تماس با ما

    ساعت فلش مذهبی تاریخ روز

    کد برای وبلاگ بلاگفا :: قالب وبلاگ :: کد آهنگ وبلاگکد ثاینه شمار غیبت امام زمان برای وبلاگحب العباس :: کرامات حضرت ابوالفضل

    دريافت کد گوشه نما
    نرم افزارهای کاربردی

    muv7e1kxjpvxpa2vt2lq.png

    0606r1il9lfjj6k7bqa3.png

    i6sjhk4hcq1owlhki198.png

    6nd2kz8kisc8v30isiy7.png

    a0iq7eg5k7q1k22e6j2c.png

    sxa1op2zkr6ce3f8bsqw.png

    m7uogmduq6iwdmmcwo6f.png

    m06667e55o020dw1yg9y.png

    lbw72ob7jz5censpcmvh.jpg

    شهدای پایگاه شهید سلیمانی

    rzps63606dnjppc0fi17.jpg

    شهید مختار سلیمانی

    fie9v4achc0xbtffxnye.jpg

    شهید زکریا زنده دل

    bbfw3y8ly8i0fpc0qkup.jpg

    شهید ناصر رجبلو

    tezgkew8z30srfbwks3u.jpg

    شهید نوروز علی ایرانپور

    vm9dlixhw38q63j6im7l.jpg

    شهید هادی پاکند

    89zovnvxp6ea3ip8gve0.jpg

    شهید حشمت اله دهقانی

    qn3kpnpwvqpw92imy7li.jpg

    شهید علی رسول زاده

    y59m2e3s1lnhe96qoyw7.jpg

    شهید مالک شعبانی